fbpx

Zalety treningu z masą ciała.

blog

Hardy Workout to w 70 procentach trening siłowy z masą ciała. Kolejne 30 to ćwiczenia statyczne i interwały. Wszystko zaprojektowane w taki sposób, aby każda przepracowana godzina była jak najlepiej wykorzystana i abyś już nie musiał wykonywać żadnych innych sesji kardio czy wzmacniających mięśnie głębokie. 

A wszystko to z wykorzystaniem masy własnego ciała. Pompki, przysiady, mostki wznosy nóg to ćwiczenia siłowe. Planki, pozycja kruka, stanie na rękach czy ludzka flaga to ćwiczenia statyczne. Skakanka, bieg górski czy padnij powstań działają jak kardio, a odpowiednio wykonane jak interwały. 

To wszystko to ćwiczenia z masą ciała i pewnie już sam znalazłeś kilka mocnych zalet, a jedną z nich jest to, że każde z ty ćwiczeń możesz wykonać dosłownie wszędzie, bez ciężkiego sprzętu i przy tym naprawdę mocno się zmęczyć i tym samym spalić mnóstwo kalorii i popracować nad sylwetką. 

Ale to nie wszystko co powinieneś wiedzieć o treningu z masą ciała! 

Trening ten przy każdym ćwiczeniu angażuje Twoje całe ciało do pracy, zupełnie inaczej niż w programach treningowych z użyciem ciężkiego sprzętu. Bo popatrz kiedy trenujesz wyciskanie sztangi leżąc na ławeczce angażujesz tylko 3 grupy mięśni do ciężkiej pracy takie jak mięśnie klatki piersiowej, barki i tricepsy. Reszta ciała odpoczywa i tylko przy ostatnich powtórzeniach można zauważyć jak napinają się nogi czy grzbiet. Przy pompkach jest zupełnie inaczej. Aby wykonać ją prawidłowo musisz złapać pozycję planka, a samo to wymaga już użycia siły mięśni brzucha, pośladków, mięśni ud a nawet mięśni stóp nie mówiąc co dzieję się w ramionach. Trzymając taką pozycję zaczynasz pompować i nie tylko pracujesz trzema partiami mięśni ale też cały twoim ciałem. Mocno pracują plecy, mięśnie czworoboczne, a przy ostatnich powtórzeniach wyciskasz już używając siły całego ciała. I tak dzieję się też przy innych ćwiczeniach z masą ciała. Co za tym idzie spalacz bardzo duży kalorii, a o to nam chodzi w treningu co nie? 

Dodatkowo uczysz się koordynacji całego ciała, równowagi oraz umiejętności większych niż tylko uginanie ramion ze sztangą stojąc. Odzyskujesz sprawne stawy i ścięgna, a Twoja sylwetka staje się spójna i nie wynaturzona po prostu widać że trenujesz naturalnie!

Więcej tego typu treści znajdziesz oczywiście w książce Hardy Workout!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *